domingo, 15 de noviembre de 2020

Entrada 4: L'esgrima

 

Per começar aquesta entrada voldria dir que personalmente no coneixia l'esgrima, si que tenia unes nocions bàsiques d'algunes característiques però no eren suficient com per a coneixer l'esport, les normes, etc. I després de la práctica de hui puc dir que es un esport que m'ha agradat molt.

Pense que al igual que la majoria dels meus companys, coneixia l'esgrima per el poc que havia vist per la Tv en els jocs olímpics. 

Pel que fa a la sessió d'avui ha sigut molt divertida, ens em ensenyat les nocions més bàsiques d'aquest esport d'una manera molt diferent a la habitual, per mitja de jocs i no fent una classe magistral on la especialista parla sobre les normes i les posicions idònies per a practicar l'esport. El fet de que els jocs estagueren relacionats amb la pràctica de l'esport feia que inconscientment adquirirem uns hàbits que després eran essencials per una correcta práctica de l'esgrima. 

Després de tot lo viscut a la sessió d'avui puc afirmar que si que inclouria l'esgrima en la meua programció per moltes raons, però sobretot per la disciplina que comporta i el respecte als adversaris. A més, pense que en els temps de que estem vivint es una bona manera de practicar un esport de forma segura ja que entre els jugadors hi han més de 2m y lluiten amb les mesures sanitaries corresponents. 




Segons el Decret 108/2014 inclouria aquest esport en el bloc 5: jocs i activitats esportives, concretament a partir de 5e de primaria ja que aqui trobem continguts com la forma d'utilitzar els espais i el tipus de participació dels jugadors (psicomotrius, individuals, d'opodició, etc). 

També en este curs els alumnes y les alumnes han de coneixer la posición propia adecuada, les direccions y trajectories dels contrincants i en el seu cas, del mòvil, en l'activitat esportiva. 

Esta clar que a l'escola no es poden tindre 30 cascs y florets oficials d'esgrima ja que això suposaria una gran despesa econòmica tant a les families com al propi centre per això proposem la següent alternativa. Pel que fa als florets, seran substitutis per els pals dels estors amb un tapo de suro a la punta (per a evitar lesions) y amb una anell fet d'un tros de xurro (flotador) per a protegir les extemitats.

Pel que fa a les proteccions de la cara, als ulls ens posarem unes ulleres de bussejar i per a cobrir-nos la boca, ens farem servir de la mascareta. 

Per finalitzar, vaig a proposar una variant per a la pràctica d'avui:

Per començar la pràctica els alumnes assistiran a una explicació sobre les nocions bàsiques de l'esgrima realitzada per un especialista en aquest esport. Tot seguit, faran un ejercicits per a moure el cos i comensaran amb els joc de tigres i lleons però amb una versió matemática, es a dir, el profesor dirà en veu alta una serie de sumes, restes, multiplicacions, etc. i depenent del resultat caçaran uns o altres, si el resultat es par caçaran els de la dreta i viceversa.

Pel que fa a la part central de la sessió, ací els alumnes realitzaran lluites amb els seus companys baix la mirada de un àrbitre que decidirà qui es el guanyador.

I per a acabar la sessió ens sentarem tots al centre de la pista i comentarem que ens ha paregut la sessió mentre que realitzem una serie d'estiraments per a evitar sobrecàrregues i lesions. 

1 comentario:

  1. Després de llegir aquesta entrada m'he impactat de què l'esgrima es puga tractar en el context educatiu. Per tant, m'ha semblat molt interessant l'entrada en si i sobretot la sessió que planteja Miguel per a practicar-ho a l'aula. Per tant, la meua nota és un 10.

    ResponderEliminar

Entrada 9: Reflexió Cristina

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomena a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Con...