L'educació física ha evolucionat notablement des del seu naiximent, però ha sigut en les últimes dècades on s'ha vist un canvi més gran. Durant les últimes dècades s'ha anat plantejant reptes per formar un model més complent d'EF: la adherència a la activitats física en el temps, la condició física orientada a la salud, la recreació, l'iniciació deportiva, l'educació en valors, etc.
Però malgart de plantejar tots els objectius anteriors pense que l'educació física a Espanya no compleix els reptes proposats. La majoria del profesoras d'eduació física no te un plantejament clar i estructurat sobre que es el que vol que aprenga l'alumnat en les seues sesions. En primaria seguéix sent freqüent el corrent que ha convertit les classes d'EF en un simple recopilatori de jocs. Dona igual el contingut que es treballe i la metodologia que s'empre, l'estructura de la classe sempre es la mateixa. Aquesta estructura seguix el famós eslogan "entretingut, feliç i cansat".
Es cert que poc a poc un percentatge major de professors d'EF van aconseguint aquests reptes però aquests processos de canvi són lents.
Per a mi, l'educació física actual deuria perseguir aquestes finalitats:
- Desenvolupament físic- motriu de l'alumnat.
- Creació d'una cultura física que es puga utilitzar en el futur.
- Desenvolupament de l'alumnat socialment, tenint en compte les diversitats culturals.
Pastor, V. M. L. (2016, 19 julio). Los retos de la Educación Física en el Siglo XXI. Redalyc.org. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=345743464037
No hay comentarios:
Publicar un comentario